Een nat pak, nog meer lekker eten en afscheid van de Maccioni's en Chili

7 augustus 2017 - Puchuncaví, Chili

Maandag 7 augustus was wederom een mooie dag in Punchuncavi. Cris en Ale hadden vrij genomen. Cris is orthopeed net als An maar heeft zich toegelegd op elleboog en schouderchirurgie, Ale is psycholoog en houdt zich bezig met oncologie en dementie patienten. De kinderen zitten op een Italiaans en internationaal georiënteerde school, die heeft toegestaan dat ze een dagje vrij hebben om met Europese vrienden op pad te gaan. Tijdens het ontbijt had An, na lang zoeken, de drone terug gevonden. Terwijl deze lag op te laden voor een nieuwe sessie vertrok het hele gezelschap naar de kustdorpjes.

Het dorpje dat we gister bezochten heeft eaantal mooie rotsformaties waaar e olven tegenaanslaan. Hett is wat vloed en de golven worden grote egroeter terwijl de kiderrn n dee ouders over de rotsen klauteren. Op An na die een foto van een vogel probeerde. Te maken en tot het mil nat werd, houdt iedereen het droog.

Een andere rijke wijk heet Marbella. Zo ziet het er ook uit: Spaans ogende witte huizen ln op een berg. De namen van de overige dorpjes aan het strand Zijn moeilijker te onthouden. Er zijn wat golfsurf stekken, ideaal bij deze hoge golven en een paar kleine strandjes. Cris en kids gingen pootje baden waarbij Dante en Xavier een nat pak opliepen.

Na nog een mooie lunch vertrokken we tegen vieren richting Santiago. Bas weer met Xavier, Dante en Cris naar het airport hotel waar hij wat zou gaan werken. An met de dames en Ale naar Santiago om alle bagage op te halen, de laatste namen de tol route en waren met 2.5 uur thuis. Pas ruim een uur later kwam Cris die door de file moest nadat hij Bas had afgezet.

Na een warm afscheid verlieten we de Maccioni's. Morgen, dinsdag 8 augustus, vliegen we naar Lima in Peru.