Corleone, Selinunte en de zuidwestelijke kust

4 juli 2017 - Sicily, Italië

Het is 4 juli, een erg warme dag. Vanuit Palermo is het ongeveer anderhalf uur rijden naar Corleone. In de streken rondom is Bas' favoriete film the Godfather opgenomen. Je komt er na een mooie tocht door de binnenlanden van Sicilie waar graanvelden, olijfboomgaarden en wijngaarden elkaar afwisselen. Een streek met toegang tot water en goede grond.
Corleone's centrum kent een doolhof van zulke smalle straatjes dat onze Lancia type xxs supersnelle grasmaaier er maar net door paste. Later in de buurt van Riposto hebben we minder geluk en moeten we een heel eind achteruit om uit een te smal straatje te komen.
Vanuit Corleone gaat de reis verder naar Selinunte. Dat is fantastisch mooi. een antieke stad met brede straten, indrukwekkende resten en oude gebouwen in ook een 'oud' landschap waar geen hedendaagse structuur noch hekken of toegangspoortje zichtbaar zijn. Rondom is er een begroeiing met bomen en struiken zoals je zou verwachten dat die in de 6e eeuw BC ook geweest is.

Na Selinunte ging de reis naar Mazaro del Vallo aan. De eerste plaats waar we vluchtelingen zagen. Het bleek best een leuk stadje maar volstrekt uitgestorven. Het is Bas bv niet gelukt om daar een biertje te bestellen

De volgende dag was een 'werk' dag; aan het zwembad in de zon werden enkele klussen afgemaakt. Voor de broodnodige beweging maakten we, na het diner in Palermo centrum, een avondwandeling terug naar Hotel.
Ondertussen hebben de kinderen thuis met Mercedes hun verjaardags-, en afscheidstraktatie gemaakt en uitgedeeld. Zij kijken uit naar de laatste schooldagen en het vertrek naar Brazilie.