Aankomst in Drimmelen en surprise afscheidsfeestje

9 juli 2017 - Amsterdam Airport Schiphol, Nederland

Vrijdag 7 juli komen we in de loop van de middag in Drimmelen aan. Vanaf dat Bas en An thuis zijn wijkt Indy niet meer van hun zijde. Xavier gaat echter gewoon naar zijn Pokemon kinderfeestje en Skye met Ada mee naar de verjaardag van Ize.

'S avonds komen er veel mensen op bezoek. Heleen en Sabine hebben namelijk bedacht een surprise afscheidsfeestje te geven. Mercedes en Ada hebben de hele tuin mooi gemaakt en leuk aangekleed. het is gezellig en fijn om een aantal mensen nog even persoonlijk gedag te kunnen zeggen voordat we Europa 2.5 maand verlaten. Het wordt niet al te laat en dat is maar goed ook, want er moeten nog wat zaken geregeld worden op de zaterdag voordat we zondagochtend vroeg daadwerkelijk kunnen vertrekken.

Zaterdag dient het eerste probleem zich aan. Om 15 uur komt de thuisvaccinatie dokter langs rijden. Tot onze verbazing blijft het bij langsrijden en rijdt ze ook meteen weer weg. Dat is een probleem want voor Suriname hebben we een Gele koorts vaccinatie nodig anders mag je het land niet in. Bellen met de organisatie leert ons dat ze maandag pas weer open zijn.

Gelukkig reageren ze wel op email en komt de vaccinatiedokter later op de dag alsnog langs. De kinderen worden tegen Hepatitis A/B en Gele koorts gevaccineerd, Bas en An tegen DTP en Hepatitis A. Bas krijgt ook een Gele koorts vaccinatie (An's Gele koorts vaccinatie bleek na meer dan 20 jaar nog goed genoeg te zijn). Vrij kort na de vaccinaties gaan Bas en de kinderen naar Bed en pakt An nog wat zaken in.

Het is de bedoeling zondag 9 juli om klokslag 5 uur weg te rijden. De Landcruiser heeft op het dak 2 surfplanken en in de achterbak 5 tassen en 5 handbagages. Voor bijna 3 maanden reizen hebben zijn we niet zwaar bepakt, in kilo's valt het toch tegen. De tassen mogen maximaal 23 kilo wegen en dat is uitgebreid gecheckt. Helaas blijkt er bij 1 tas toch iets teveel ingepakt en moet aan de counter nog wat moeten herpakt worden.

Dat was niet ons eerste probleem die dag, en ook niet het laatste. Aron zou ons naar Schiphol rijden maar die had tot 5 uur feest gevierd en bleek niet meer in staat om te rijden. Uiteindelijk heeft Bas dus de auto maar naar Schiphol gereden en hebben we gezamenlijk alles uitgeladen. Het bleek best lastig om alle bagage bij de counter te krijgen en met name om de surfplanken ingecheckt te krijgen. Uiteindelijk lukte het en, na extra betaling, kreeg Bas de garantie dat de bagage en de surfplanken in 1 keer doorgestuurd zouden worden naar Fortaleza en dus niet in Sao Paulo nog eens opgehaald en opnieuw ingecheckt hoefden te worden. Hierover later meer.