Beumers en Maingaysvin Buggy's

20 juli 2017 - Jericoacoara, Brazilië

Twee dagen lang zijn we met stoere, open buggy’s (een gele en een donker rode) op pad geweest. De eerste trip was naar twee lagunes (helaas moet ik de namen van deze lagunes schuldig blijven). Onderweg reden we over mooie, uitgestrekte, witte zandvlakten en langs diverse in het zand vastzittende auto's tot we aankwamen bij de eerste lagune. Daar was een klein restaurantje met stoeltjes en tafeltjes in het water en wat nog bijzonderder was, hangmatten in het water. Tijd dus om het zand van ons af te spoelen en een beetje af te koelen. Na een korte stop vertrokken we richting de tweede lagune. Aangekomen bij de tweede lagune zagen we dat dit eigenlijk een heel hippe strandtent was. Trendy muziek, luxe tafeltjes en stoelen of als een ligbed. Ook was er een luxe VIP-gedeelte met zwembad wat de kindjes bijzonder aantrekkelijk wonden. De prijzen ter plaatse waren ook heel hip en trendy en dus van Europees niveau. Dat weerhield ons er echter niet van om bier, maracuja sap en friet te bestellen. Heerlijk!!

Een paar dagen later stonden de buggy's weer klaar nu voor een voor een tripje naar de Lagoa Azul, de Lagoa Paraiso en Jericoacoara. De rit voerde afwisselend over het strand, door het water en door helder witte zandduinen. Halverwege gingen we met de buggy's op een primitief auto pontje waarna we in een soort droog mangrovebos uitkwamen; heel indrukwekkend. Vervolgens bereikten we een prachtige witte zandwoestijn met enorme heuvels van zand. Natuurlijk en tot ieders plezier stormden we de heuvels op en af tot we uiteindelijk een aantal pittoreske lagunes tussen het zand bereikten. We waren allemaal gezandstraald en geroosterd door de zon. Tot vreugde van Bas, An en mijzelf waren er restaurantjes die koude drankjes (Heineken voor Bas en Maracuja voor de gezusters) serveerden. De tafeltjes en stoeltjes stonden, zoals hier gebruikelijk is, ook weer gewoon in het water zodat we heerlijk met voeten in het water met een koud drankje van het uitzicht en de omgeving konden genieten. Jamie, Indy, Skye en Xavier kozen voor de hangmatten in het water en kregen vervolgens Bas zo gek te betalen voor de waterglijbaan die te plaatse aangelegd was. Als een dolle gleden ze de duinen af het water in. Natuurlijk wilden ze ook een tweede keer maar hoe moesten ze dat regelen in het Portugees? Geen nood, Skye stapte er wel even op af en regelde dat de kids de hele middag de glijbaan af mochten.

Vervolgens gingen we naar Jericoacoara (afgekort Jeri). Jeri is een klein dorpje aan zee dat tegelijk natuurpark is. Er lopen alleen maar zandwegen naar toe en auto’s (met uitzondering van Buggy’s en auto’s van inwoners) mogen niet binnen. Tot mijn verbazing kwam ik ineens allemaal toeristen (beetje hippy-achtig allemaal) tegen en barretjes, restaurantjes en winkeltjes. Daar voelde ik mij als stadsmens natuurlijk direct thuis. Nadat we iets gegeten hadden, zijn Jamie en ik snel op zoek gegaan naar cadeautjes voor de thuisblijvers. Jamie heeft toen maar direct voor zijn hele familie (inclusief hemzelf) Havaianas slippers gekocht.

Op de terugweg naar Barrinha werd er op het strand een race gehouden tussen de twee buggy’s (1e   Xavier, Bas, An, 2e Indy, Skye, Jamie, Hippy). Beide voertuigen meenden dat zij de snelste waren maar het is helaas nooit duidelijk geworden welke buggy werkelijk gewonnen heeft. Wellicht kunnen de foto’s hier meer duidelijkheid geven?

Verstuurd vanaf mijn iPad

Dit bericht kan informatie bevatten die niet voor u is bestemd. Indien u niet de geadresseerde bent of dit bericht abusievelijk aan u is toegezonden, wordt u verzocht dat aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen. De Staat aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade, van welke aard ook, die verband houdt met risico's verbonden aan het elektronisch verzenden van berichten.

This message may contain information that is not intended for you. If you are not the addressee or if this message was sent to you by mistake, you are requested to inform the sender and delete the message. The State accepts no liability for damage of any kind resulting from the risks inherent in the electronic transmission of messages.