Vertrek uit Barrinha

27 juli 2017 - Barrinha de Baixo, Brazilië

Het is donderdag 27 Juli 3.30 uur. Bas, Ann en Hippy zijn opgestaan om de laatste zaken in te pakken, want om 4 uur verlaten we Barrinha. Charlies zal met zijn nieuwe auto; een 7 persoons toyota Rw4 Hilux waarvoor wij een lening verstrekten en waarvoor hij nu een officiele taxi vergunning heeft ons op komen halen samen met nog een driver.

Klokslag 4 uur is Charlies er. De andere driver helaas niet. Charlies' vrouw Rosi wel, zij gaat mee naar Fortaleza. Een dagje shoppen, denken wij.

Charlies laat Rosi, die geen engels spreekt, bij ons achter en gaat de andere driver zoeken.

Het wordt 4.15, 4.30 en zelfs 4.45 en Charlies en de driver zijn er niet. Rosi kan Charlies niet bellen want die heeft geen telefoon bij zich. Wij worden langzamerhand een beetje zenuwachtig want als het tegenzit kan de reis naar Fortaleza zeker 5 uur duren. En aldaar hebben we toch ook nog wat tijd nodig om alles in the checken ed.

Uiteindelijk komen zowel Charlies en de tweede driver net voor 5 uur aan en laden we in het donker alles in. Het is Ann onduidelijk of Skye in de andere auto zit, en bellen kunnen we niet, dus we stoppen nog even.

Skye blijkt er te zijn en alle anderen ook, dus we vertrekken. De rest van de reis gaat gelukkig gesmeerd dus uiteindelijk zijn we ruim op tijd op het vliegveld.

Samen met Hippy en Jamie ontbijten we nog even met wat frietjes en dan scheiden onze wegen zich. Hippy and Jamie naar gate K op weg naar Nederland en wij naar Iguazu.