DE DAG van Indy

30 juli 2017 - Iguaçu, Brazilië

Mijn vader maakte me 's ochtends vroeg wakker en zei kleed je aan en kom snel ontbijten we moeten zo met de taxibus weg. En we gingen naar het mooiste vogel park van de wereld vond ik ik ben al in heel veel vogel parken  ge weest maar niet in zo een mooie.als eerst zagen  we een paar ibissen  die hij net ging voeren, en daarna een paar mooie papegaaien, en toen vogels die leken op een wcborstel , en toen de flamingo's en die krijgen hen kleur door hun voedsel, en toen en toen zagen we de anaconda een van de grootste slangen van de wereld,en daarna een soort leguaan maar dan wel heel groot,en daarna de krokodillen, schildpadden en vissen  , daar na de boa-constrictor die lag boven in het hok in een soort mandje waar een beetje Stroo , toen naar de arenden ik zei tegen mijn vader een muis en hij zie dat eten ze en ik zei wel een hele moderne muis, nl een. Computermuis en toen gingen we door een vogel kooi en daar zagen we een toekan op een halve meter verder op op het hek, en toen gingen we naar een kooi met hele mooie vlinders en kolibries die kan je niet op de foto zetten alleen als ze stil op een tak zitten maar dat komt bijna nooit voor en ze zijn ook nog heel klein en er waren vlinders zoo groot als mijn hand maar er waren ook vlinders zoo klein als mijn duim nagel,en toen gingen we naar het hok van de papegaaien mooie blauwen en met heel veel kleuren en je kon er zelf mee op de foto en ze vliegen om je hoofd en je zag ze eten en eentje zat er boven en keek je aan als of hij dacht wat zijn dat voor rare wezens en ze deden net als of ze foto modellen waren en daar na gingen we uit het hok en gingen naar de gouden papegaaien en op dat bordje stond dat er zestig procent van de dieren ge red zijn van mensen die ze uit het oerwoud halen en verkopen    en daarna ging ik nog met een papegaai op de foto en de papegaai zat op mijn hand hij was best zwaar en ik heb een potlood met een papegaai
En toen gingen we weer met de taxibus naar de naar de Braziliaanse kant van de watervallen en we gingen het eerste stuk met het treintje en het tweede stuk lopend en tijdens het lopen kon je jaguars tegen komen maar gelukkig zijn we ze niet tegen ge komen maar wel heel veel neusberen en toen we aan waren ge komen gingen we met een soort lift en toen gingen we onze schoenen en sokken uit doen en we moesten een zwemvest aan doen en het water is warmer dan het zwembad in ons hotel maar het zwembad in ons hotel is bijna van ijs en het water is maar een tikkeltje warmeren toen was het moment de touwen gingen los en aan de boot zaten twee dikken en sterken motoren en toen vertrokken we eerst moesten we een eindje varen eerst zachten golven en hoe dichter bij de watervallen hoe hogere golven en we gingen door de waterval en daarna nog door een andere en toen weer door de eerste en toen gingen we terug en hingen we ons zwemvest op en namen onze schoenen en sokken mee in de lift en we gingen weer uit de lift en we deden boven onze schoenen en sokken aan en ons t- shirt uit en legde het in de zon en het droogde best snel en Skye deelden snoepjes uit en daarna ik koekjes en je moest voorzichtig naar de prullenbak wand er zaten heel veel bijen en toen ik het papier had wegge gooit moest ik snel mijn t- shirt aan doen wand we gingen dit keer ook het tweede deel met  het treintje en we moesten eerst een stukje reiden en toen overstappen en toen reden we weer een stuk en toen gingen we weer met de taxibus terug naar ons hotel

INDY

1. Hippy::
    2 augustus 2017
    Wat een geweldige dingen maken jullie mee!! Zorgen jullie dat je veel foto's maakt om ons later alles te laten zien?
  2. Sabine:
    2 augustus 2017
    Wauw! Wat een lang reisverhaal. Wat schrijf jij goed, Indy!